8+1 titok, amiről a hotelek soha nem beszélnek

279
titkok a hotelekben

Ha sokat utazol a munkád miatt, vagy csak szimplán szereted a nyári vakációkat akkor nagy az esélye annak, hogy töltöttél már el éjszakákat különféle hotelekben. Az emberek manapság szeretik megnézni a hotelek értékeléseit az interneten, megszámolják a csillagokat és minden egyes szolgáltatást megpróbálnak igénybe venni, ami hozzátartozik a szobához. Amit sokan nem tudnak, az az, hogy teljesen mindegy az, hogy milyen minőségű hotelben szeretne valaki megszállni, mindig lesznek érdekes és titokzatos dolgok, amiről a hotelek és az itt dolgozó emberek soha nem beszélnek. Cikkünkben ezeket a gyakori “titkokat” szedtük össze nektek.

1. Kutakodás

kutakodás a hotelben

Nyilván senki sem tölti a nyaralás minden egyes percét hotelszoba falai között. Az emberek elmennek vásárolni, sütkérezni a tengerpartra, vagy arra a fontos előadásra, ami miatt a városba utaztak. Ez alatt az idő alatt a takarító személyzet jön és megy a szobák között, anélkül, hogy a vendégek tudnának arról, hogy mi is történik ebben az időben.
Nyilván a takarításon és a rendrakáson kívül semmi mást nem csinálnak ezek a takarítók, legalábbis ez az, amit a legtöbb jóhiszemű ember gondol. Számos hotelekben takarító alkalmazott bevallotta azonban azt, hogy ha valaki elől hagy valamit a szobában, ami érdekes, akkor ehhez hozzányúlnak és megnézegetik. Ha esetleg valaki elfelejti behúzni a táskáját, akkor megvan az esélye arra, hogy ezt is átnézi a kíváncsi személyzet, főleg abban az esetben, ha a szoba árából a személyzet tudja azt, hogy az ott megszálló nem szűkölködik.

Történt már olyan is, hogy a szemészet valakinek a laptopján kutatott annak reményében, hogy valamilyen értékes információhoz juthat. És ha őszinték akarunk lenni, akkor a hotelekben dolgozók sem csinálnak mást, mint amit a legtöbb ember tenne ebben a helyzetben… A kíváncsiság bizony nagy úr… a kísértés pedig olykor ellenállhatatlan.

2. A jégvödör

hitel titkok - jeges vödör

Minden hotelszobában található egy, és az emberek még véletlenül sem gondolnak bele abba, hogy mi mindenen mehetett egy-egy ilyen jeges vödör keresztül, mielőtt azt mi használnánk.

A hotel szobákban található jeges vödrök mellett gyakran található egy műanyag zacskó, amit talán jobb, ha bele raksz a vödörbe használat előtt. Miért is?
A személyzet állítása szerint ezeknek a jeges vödröknek a felhasználása a vendégek által eléggé változatos… Talán számodra sem meglepő az, hogy sok ember, aki hotelben száll meg, esküvőre vagy partikra megy, ahol az alkoholfogyasztás természetesen nem maradhat el. De mit gondolsz mi az első dolog, amihez a vendégek hozzányúlnak, amikor a hirtelen hányinger elkapja őket? Igen… eltaláltad, a jeges vödörhöz.

Az a szerencsétlen kis vödör valószínűleg találkozott már egy jókora adag rókával, és benne van a pakliban az is, hogy a tisztítás egy egyszerű öblítéssel el is volt intézve.

Természetesen ez nem feltétlenül történik meg minden egyes hotelben, de talán jobb, ha nem kockáztatjuk meg annak az esélyét, hogy egy olyan tárgyból vegyük ki a hűsítő jeget, amit valaki egykor valami teljesen más célra használt fel…

3. A halálesetek

A halál esetek elkerülése sok esetben lehetetlen. Nyilván a hotelek sem kérhetnek meg senkit arra, hogy: legyen szíves ne, a mi hotelünk falai között meghalni…

Ebből kifolyólag lehetséges az, hogy azon az ágyon, amina vakáció során alszol, néhány hete egy másik ember az életét vesztette. A haláleseteket a hotelek rendszeresen titokban tartják, mivel nem akarják azt, hogy ez csökkentse a vendégek számát. Valamint, szeretik azokat az embereket is elkerülni, akik a holt szellemét szeretnék a hotel falai között megtalálni.

Egy hotelben történt haláleset után a holttestet csak az éjszaka folyamán szállítják el a szobából a személyzeti részeken keresztül, hogy még véletlenül se derüljön ki az, hogy valaki a hotel falai között az életét vesztette.

4. Az ágynemű

hotel titkok ágynemű

Talán meg sem fordulna a fejedben az a gondolat, hogy a személyzet a lepedőt és az ágyneműt nem cserélte le az előző vendég távozása után. De jobb, ha szkeptikus vagy ebben az esetben is, mivel megvan a lehetősége annak, hogy ugyanazon a lepedőn aludj, mint az előző vendég, ami sok esetben rendkívül veszélyes és gusztustalan lehet.

Az Inside Edition számos nagyobb hotelben egy tesztet végzett el, ami abból állt, hogy a lepedőket és a párnákat egy olyan festékkel fújták le, ami csak UV fény alatt látható. Ezután elhagyták a szobát, majd a stáb egy másik munkatársa két nappal később kivette ugyanazt a hotelszobát. A bizonyos hotel a párnahuzatokat lecserélte, de a lepedő érintetlenül maradt… A hotel menedzserét ezután a szobához hívták, aki hirtelen köpni nyelni nem tudott a dolog láttán és csak annyit mondott, hogy nem tudja mi történhet.

A kérdés az, ha egy ilyen eset egy akkora hotelben megtörténhet mint a Marriott, akkor mi a helyzet a kisebb hotelekkel, ahol tényleg minden egyes fillért meg kell fogni.

Talán a legjobb amit tehetsz az az, hogy amint becsekkolsz egy hotelszobába, megkéred a személyzetet, hogy hozzanak neked tiszta ágyneműhuzatot és megvárod, hogy a szemed láttára cseréljék ezt le

5. Az öltözködés

Amikor egy üzleti útra, vagy nyaralásra mész, akkor nyilván te is olyan ruhát viszel magaddal, ami az időjárásnak megfelelő illik a bizonyos alkalomhoz. Például ha egy tengerparti nyaralásra mész, akkor biztos lenge ruhákat viszel magaddal, de ha egy üzleti útra mész az államokba, akkor öltönyökkel és ingekkell lesz a bőröndöt feltöltve. Számos ember első dolga a hotelbe való megérkezéskor, hogy a ruháit kipakolja, azokba a szekrényekbe, amik minden egyes hotelszobában megtalálhatóak. Belegondoltál már abba, hogy mi történhet a ruháiddal akkor, amikor elhagyod a szobát?

Az esélye eléggé nagy annak, hogy a takarító személyzet nemcsak a cuccaidat nézi át, de még a ruháidat is felpróbálja. Néhány alkalmazott nyilvánosan is elismerte, hogy rendszeresen felpróbálja a vendégek ruháit akkor, amikor ezek az emberek a hotelen kívül tartózkodnak.

Nyilván az alkalmazottak inkább a drágább ruhák láttán jönnek lázba, így a legtöbbünknek szerencséje van, mivel az átlagos hawaii mintás ing valószínűleg biztonságban vanm bárhol is legyél a világon

6. Hírességek

A hírességek is csak emberek, így az ő életükből sem maradhatnak ki a hotelek. Lehetséges az, hogy egy nyaralás során a kedvenc sztároddal tartózkodsz egy hotelben, de az biztos, hogy erről nem fogsz tudni. A nagyobb hotelek személyzetével már a munkavállalás legelején egy titoktartási nyilatkozatot írnak alá, amiben szerepel az, hogy ha híresség jön a hotelbe, akkor erről a legtöbb esetben még csak véletlenül sem tudhatnak a hotelben tartozkodó vendégek és senki más sem.

Számos hírességnek megengedett az, hogy álnéven tartózkodjanak a hotelben, így még véletlenül sem kereshetnek rá a számítógép rendszerében a bizonyos névre azok az emberek, akiknek erről nem szabadna tudniuk.

7. A visszatérő vendégek

Amikor lefoglalod a hotelszobát, valószínűleg azt gondolod, hogy ugyanolyan bánásmódban fogsz részesülni, mint az a személy, aki már ötödször tér vissza ebbe a hotelbe. Engedd meg, hogy leromboljam ezt az illúziódat és elmondjam azt, hogy nem leszel annyira fontos a személyzet számára, mint az a személy, aki már ötször annyi pénzt elköltött itt, mint te.

Tehát úgy tűnik, hogy a visszatérő vendégeket a hotelek személyzete VIP-ként tartja számon és ezek az emberek különleges bánásmódban részesülnek, mivel a hotelek tudják azt, hogy ezek a személyek többet hoznak a konyhára, mint azok, akik csak életükben egyszer szállnak majd meg ebben a hotelben.
Ez nem azt jelenti, hogy nem vagy különleges, csak azt, hogy nem vagy annyira különleges, mint azok, akik már többször tartózkodtak ugyanabban a hotelben.

A hotelek takarító személyzete rendszeresen harcol azért, hogy ki legyen az, aki a visszatérő vendégek szobáját takarítsa. Nyilván ezeket a szobákat is ki kell takarítani, de van egy meghatározó dolog, ami ezeknek a visszatérő vendégeknek a szobáit megkülönbözteti a többi vendég szobáitól. A visszatérő vendégek általában sokkal nagyobb jattot hagynak a takarítóknak, mint a többi vendég, így nem meglepő, ha minden egyes tagja a személyzetnek ezeket a szobákat szeretné takarítani.

8. A székek és a kanapé

pucér pasas a hotel fotelben

Még a legolcsóbb hotelszobákban is olyan berendezés van, amit bárki könnyedén képes lenne felismerni. Van 1 fürdőszoba, 1 TV, egy kisebb hűtő, és néhány szekrény a ruháink számára. És természetesen sok esetben találhatunk még itt egy-két széket és esetenként kanapét is. Első ránézésre úgy tűnhet, hogy jó, hogyha van egy-két szék, vagy kanapé. Nyilván jó, ha van valami az ágyon kívül, amire leülhet az ember és ha az este úgy hozza, hogy a részeg haverjaid a szobádban kötnek ki, akkor a plusz kanapé még akár hasznos is lehet a számukra.

Lehetséges azonban, hogy ez a gondolat már nem is annyira kecsegtető, amikor ezt a bizonyos titkot megtudod: ezek a székek és kanapék csak rendszertelenül vannak tisztítva és ez még a jobbik eset azzal szemben, amikor ezeket egyáltalán nem tisztítják ki.
Gondolom eléggé kellemetlenül érne téged, amikor kiderülne az, hogy az előző vendég a csupasz seggével ücsörgött órákat ugyanazon a kanapén, amin éppen te. Ezeket a kanapékat és székeket csak abban az esetben tisztítják, ha ezeken szemmel látható kosz van. Egyébként hozzá sem nyúlnak, így meg lehet az is, hogy ezeket hónapokon keresztül senki sem takarítottak ki és persze ebben az esetben is csak a jól látható foltokat szedik ki, szóval kellemes ücsörgés kívánok mindenkinek! 😀

+1 A titkos extrák

Andrea Lopez a Beach Hotel egyik munkatársa elmondta, hogy minden jobb hotelnek vannak helyiségei és szolgáltatásai, amit nem reklámoznak, miven nem akarják, hogy minden vendég kihasználja ezeket. Ilyen lehet például az ingyenes pezsgő, a csokival bevont eper, ingyenes reggeli, és még egy jobb szobát is lehetséges kicsikarni az alkalmazottakból, bármiféle felár megfizetése nélkül. De hogyan is lehetséges ezeket az extra szolgáltatásokat ingyen elérni? Semmi mást nem kell tenned, mint a recepciósokkal jóban lenni, mivel a legtöbb esetben a recepciósokat a vendéget valamilyen problémával, vagy panasszal keresik meg, így ezek az emberek mindig előnyben részesítik azokat a vendégeket, akik normális ember módjára kezelik őket.

Egy vakáció során a legjobb, amit tehet az ember, azaz ha már a vakáció legelején összehaverkodik a recepcióssokkal és az egyéb alkalmazottakkal.

Ezek hallatán lenne még kedved egy hotelben aludni válaszodat írd le 1komment.